Oooh Hava Miss..


Bugün günlerden özgürlükk..!! :) 
Ellerim tekerlekli sandalye sürmekten sızlıyor olmasına rağmen acıdan çok büyük keyif hissediyorum vücudumun tüm zerresinde... Gezip dolaşmadık dört bir köşe bırakmadık bugün , sizlerinde benim gibi değişik huyları var mıdır !? bilmem ama benim bir kaç değişik alışkanlığım var mesela hayatımda her şeyde renk uyumuna çok takıntılıyımdır , yolda dolaşırken yanından her geçtiğim dükkan tabelalarının isimlerini okurum , yol şeritlerini sayarım , çiçekçilerin önünden geçerken kaç çeşit çiçeği var onları sayarım vesaire vesaire , böyle ufak tefek takıntı ve alışkanlıklarım vardır ama bugün o alışkanlıklar sayesinde bir şey öğrendim .. Anladım ki okumayan insan güneş girmemiş eve benzer , rutubetli , içi soğuk , dağınık ve karanlık.. Ve anladım ki okumak için illa kitaba gerek yokmuş , insan doğayı da okuyabilir , güneşi , bulutları , ayı , yıldızları , ağaçta sallanan yaprakları , çimeni , toprağı.. Velhasıl hayatı anlayarak , şah damarına dokunarak , insanların gözlerinin içine bakarak  , dertlerini dinleyerek , hayatın içindeki güzellikleri hissederek okuyup anlayabileceğimiz o kadar çok şey varmış ki .. Hayatın içinde tüm karanlığımızı aydınlığa çevirecek saklı bir ışık mutlaka vardır önemli olan o ışığı fark edip yakmak ve görüp okuduklarımınız idrakına varıp aydınlığı daha da arttırabilmek ve karanlıktan kurtulmak isteyen herkesle bir tutam ışık paylaşabilmek.. Aaah bugün toprak nede güzel koktu bir bilseniz , hele bulutlar yeni yağmurun habercisiymiş gibi bakıyor yeryüzüne , çimenler şenlenecek , çiçekler gülümseyecek.. Ah okumak !! Eğer bakmak ile görmek arasındaki farkı anlayabilirsek baktığımız her yerde içinde hayat barındıran , ışık barındıran bir yazı bulabilirsiniz kendiniz için ve ben bugün daha iyi anladım ki insan önce kendini okumalı , kendini okuyup anlayamayan bir başka hayatlara hep yabancı ve hep uzak kalır , işe önce kendinizi okumakla başlayın sonra gördüğünüz , dokunduğunuz , hissettiğiniz her şeyi okumayı , anlamayı öğrenin o zaman hayatı daha net görecek ve sizi sınadığı imtahanları daha kolay karşılayabileceksiniz..

8 yorum:

  1. İnsanın önce kendini okuması çok önemli.Bir çoğumuz kendimizi bile tanımadan laf olsun diye döngüye kaptırmış şekilde yaşayıp gidiyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef öyle insan önce kendini okuyup öğrenmeli.. :)

      Sil
  2. şehirde mi gezdiiin ne güzeeel bi de yine ne güzel anlatıyon sen yineee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett şehirde gezdimm ellerim ve kollarım benim değil bugün tekerlekli sandalye kullanmaktan :D Bıraktığı acıya rağmen güzel bir gündür , güzel dersler çıkarttım içinden..

      Sil
  3. Seçtiğin resim ve yazı bir harika.. / Benimde takıntılarım var. Bunlardan biri plakalar. Plakadaki harflere bakarak yorum yapma, sayılarını toplayıp mana çıkarma gibi garip bir alışkanlığım var. Tabi bu garip alışkanlık seninde dediğin gibi farklı şeyleri de okuyabilme yeteneğini beraberinde getiriyor. Oysa okumak diyince insanın aklına salt okuma eylemi geliyor. Ne şanslıyız ki biz bunu fark eden insanlarız. Tabi bunu fark etmiş olmam kendimi okuduğum anlamına gelmiyor. Bu konuda kırmızı kurdeleye hak kazanamadım henüz :) Dilerim bir gün kendimi de okumayı başarırım. Sana kocaman sevgiler yolluyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende henüz kendini okumayı bitirmeyi başarabilmiş değilim bir gün okuyup anlamayı etrafımı daha net görmeyi diliyorum.. Çok teşekkür ederim canısı benden de kucak dolusu sevgiler sana.. :)

      Sil
  4. Harikasın Didem! Mutlu olmak için çookkk sebep var değil mi... ❤

    YanıtlaSil