HAYALLER HİNDİSTAN , HAYATLAR BİZİM EVİN HALLERİ :)

Herkese merhabalar ..!! Bu sefer ki yazım pek ilgi çekici olmayacak belki ama bugünde bir hayalimden , çok sevdiğim bir şeyden bahsetmek istedim bloğumda.. Bloğumu ziyaret edenler hakkımda köşesini okudunuz mu bilmiyorum , efendim bendeniz doğuştan omurilik felci bir kızım bir önceki yazımda hani dedim ya " hayatı seyreden oldum her zaman "diye ve " hayal defterimden " bahsettim üstü kapalı olsa da , işte bugün sizlere gezilecek yerler listemin başında gelen bir yerden bahsedeceğim.. Resimden anlamışsınızdır mutlaka , evet efendim bendeniz tam bir " Hindistan " aşığıyım orası ile ilgili belgeseller izlemekten ,  gidip de görenlerle sohbet etmekten büyük keyif alırım.. Hindistan sevgim küçük yaşta izlediğim bir Hint filmi ile başladı , çocukken TRT kanalında Hint filmleri oynatılırdı hafta sonları , normal şartlarda çektiğim ağrılardan dolayı gece erken uyumakta zorlandığım için sabah 10 - 11 gibi uyanan ben sırf uyuyakalıp filmi kaçırmayayım diye saati kurup erkenden kalkıp televizyon başına geçerdim çok güzeldi o zamanlar , neden bilmem kesildi birden filmlerin yayınlanması , şimdilerde Meltem tv diye bir kanal veriyor ama o kadar çok kesinti yapılıyor ki filmlerde hiç zevk vermiyor izlemesi.. Hindistan deyince bir çoğumuzun aklına ilk gelen şey çok pis bir yer olduğu , evet az çok doğruluk payı var bu düşüncenin ama söylenenler kadar abartılı bir kirliliğinin olmadığını öğrendim gidenlerden ve izlediğim belgesellerden , kaldı ki günümüzde Türkiye'de bile çöpleri çöp kutularına atmayan bir çok duyarsız vatandaşımız var..  Birde akıla gelen şeylerden birisi de ineğe tapma olayı , bu konu aslında tapmaktan çok daha farklı bir olay Hindistan halkına göre hayvanları kesmek yani öldürmek bir canilik olarak görülüyor , onları kesmek yerine verdikleri şeylerden yararlanmak daha mantıklı geliyor akıla , yani sütünden yararlanmak , dışkısı ile ateş yakıp ısınmak gibi , ineklere saygı duymak ise şuradan gelmektedir biliyorsunuz ki Hindistan'da bir çok Tanrı'ya inanılıyor ve rivayetlere göre inek tanrıların beslediği , baktığı , koruduğu bir hayvan olarak biliniyor bu yüzden orada inekleri öldürmek yasak ve suçtur yani ineğe tapmak gibi bir şey yok.. Hindistan benim için her zaman dünyada var olan " Saklı Cennet " olmuştur o kadar güzel ve görkemli yerleri var ki size bunların bir kaçından beğendiğim yerlerden bahsetmek istiyorum . İlk sırayı Mumbai'ye verelim ışıl ışıl bir şehir güzel ve görkemli olduğu gibi tabiki Bollywood'a ev sahipliği de yapıyor . Varanasi Uttar Pradesh eyaletinde bulunan bir şehir , Hindistan'ın en eski yerleşimlerinden birisi , Hintliler buraya Ganj nehrinde yıkanmak için gelirler..  Jaipur turistik harikalarla dolu gidip görülesi güzel bir yerdir . Goa Hindistan'ın batı yakasında bulunan cennet sahilleri ile ünlü küçük eyalet yerleşsek mi acaba diyebileceğiniz doğa harikası içinde değişik hayvan türlerini barındıran bir yer.. :)  Kerala Hindistan'ın güneyinde yer alan  bir eyalet geniş sahilleri ve palmiye ağaçları ile tropik cennet , ev tipi botlarla yapılan gezintiler size güzel anlar yaşatacaktır. Pencap Hindistanın kuzeybatısında yer alan eyalet altın tapınak ile dikkatleri çekmektedir. Chennai Madras olarakta bilinen , Hindistan'ın dördüncü büyük metropol şehridir kültürel açıdan zengin bir yerdir.. Aah hele birde aşkı uğruna inşaa edilen bir yer var ki kapısından her giren güzelliği ve verdiği huzur karşısında göz yaşlarına hakim olamıyor orası neresi mi tabiki "  Taç Mahal " dünyanın 7 harikasından biri Delhi/ Agra'da bulunuyor bu güzel başyapıt . Yani lafı çokta fazla uzatıp sizleri çok sıkmadan özetlemek gerekirse görülmesi gerek güzel saraylar , tapınaklar , botanik parkları , uzun kumsallı sahilleri ile harikalar diyarı ülkenin dört bir köşesini gezmek gerekir hiç bir kesimini atlamadan. Ve o görkemli festivallerini de unutmamak gerek tabi diwali ve holi festivali gidip de herkesin mutlaka hayatında bir kez katılması gereken festivallerden.. Rengarenk sarileri , takıları ve hareketli dansları ile harika bir duygu seli... Birde misafirperver insanları var bu güzel ülkenin , İngilizlerin sömürüsünden dolayı ülke ikiye ayrılmış olsa da zengin kesim ve fakir kesim diye insanları sıcak kanlı ve yardım severmiş , giden turistleri evlerine davet eder çay ikramında bulunurlarmış , değerin ve paylaşmanın hala var olduğu bu güzel ülkeyi çok seviyorum. Çocukları da ayrı bir güzel Hindistan'ın , Türkiye'de güvensizleşen sokaklar ve ilgisizleşen aileler yüzünden günümüz nesli teknoloji bağımlısı olmuş durumdayken bu ülkenin çocukları sokaklarda çocukluklarını çocukça doya doya yaşarken , oyuncakları yok diye ağlayıp sızlanmadan elindeki ile yetinmeyi öğreniyor , kendilerine oynayacak bir şeyler bulup hafızalarında güzel anılar biriktiriyor, kocaman geniş hayal dünyasına sahip oluyorlar ve güzel hayaller kurabiliyorlar , arkadaşlığın , paylaşmanın ve sevginin ne kadar değerli bir şey olduğunun farkına daha iyi varabiliyorlar işte bunu görmek , duymak beni mutlu ediyor.. Bu yüzden bu ülkeyi görmeyi çok istiyorum ama gelin görün ki engelli olduğum için hiç bir tur acentası beni kabul etmiyor ve buda hayal defterimde üstü çizilmeden kalan yerlerden bir tanesi , bu beni biraz üzdü ama buna da bir " Eyvallah " dedim ve gülümsüyorum şimdilik içimdeki Hindistan sevgisini her geçen gün daha da büyüterek  , beni bir yük ve engel olarak gören insanlara inat Rabbim nasip etmişse eğer elbet bir gün o güzel ülkeye gidecek her toprağını karış karış gezip hayal defterimi açıp yüzümde kocaman tebessümümle üzerini çizeceğim ve herkese her şeye inat umudum her zaman baki kalacak içimdeki Hindistan sevgisi ile birlikte..

20 yorum:

  1. Umudunuzu kesmeyin.İlerde bir çok şey değişir,bir de bakmışsınız gitmişsiniz :)Kim bilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umudum her zaman her konuda bakidir !! Hayat sürprizlerle dolu varsa nasibimde elbette bir şekilde gidip göreceğim.. :) Beni bir yük olarak engel olarak görenlere kırgınlığımı dile getirmek için yazdım..

      Sil
  2. Boş verin başka insanları.Sizin yüreğiniz temiz olsun,gerisi gelir :) Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boş verdim gitti çok teşekkür ederim.. Sevgiler :)

      Sil
  3. Didem nerdesin sen Allah aşkına? Yemin ederim çok merak ettim seni. Diğer bloguna ne oldu? Yani tesadüfen ana sayfada görmesem ve Hindistan sevgisi olmasa senin olduğunu bilemeyecektim. Resmi ve başlığı görünce tıkladım birde ne göreyim sensin:)) çok sevindim. Yazın yine çok güzel. Bende pek merak ediyorum ama sanırım gidemeyeceğim çünkü benimle gelecek kimse yok. Bende de tek gidecek cesaret. Hepimizde bir eksik var işte ama benimki seninkinden büyük sanki. Canım seni kocaman öpüyorum ve hemen diğer yazılarına bakacağım ki belki merak giderecek birşeyler yazmışsındır. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu bana merak edenlerim var artık :) Valla sorma başıma neler geldi yazsam roman olur :)) Sağlık sorunlarım arttı onları hallettim bloğa dönüş yapayım dedim bilgisayar çöktü , formata verdim orada şablondan temadan bahsedenler vardı benimde bir bloğum var ona tasarım istiyorum yaparmısınız dedim , demez olaydım beceremedi o yetmedi bloğumu kalıcı olarak silmiş , yeni açmak zorunda kaldım işte yeniden buradayımm :)

      Sil
    2. Geçmişler olsun kuzum. Eminim benim gibi merak edenler vardır keşke bir haber verseydin. Yorum yazdın bana ama inan senin olduğun hiç aklıma gelmedi. Neyse kavuştuk :)) Sayfan güzel olmuş, diğerinden daha bile güzel. Bence bunuda anlatan bir yazı yaz. Elbet soran olacaktır benim gibi. Hoşgeldin çok ama çok sevindim.

      Sil
    3. Aynen kavuştuk sonunda.. Hoş buldummmmmm çok teşekkür ederim.. :)

      Sil
  4. ayyy gidersin ya birgün hayırlısı. geleceğe umutla bakmalı hep. du sana bişi sorcam bi de, senin tıbbi durumunda, bir ameliyat olasılığı var mı, çözüm var mı yani, yani tıp ilerliyor senin hastalığında da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah umudumuz her daim baki :) Var ama geç kalmazsan var ben şuan ki tıpta o şansı kaybettim ilerleyen tıbba bakacağız artık :))

      Sil
    2. kök hücre mi? bizim ailede doktor çok da.

      Sil
  5. Yok canısı kök hücre olmuyor bana :) genel olarak yorum yaptım

    YanıtlaSil
  6. Gidersen beni de götürrrr :) Bloguma gelsene. Ben de Hindistan seviyorum pek çok ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur da gidersem neden olmasınn :) Geldim ve gördümm bilee ve çok mutlu oldum sevgimi paylaşacak birileri ile tanıştığıma ❤

      Sil
  7. umarım bir gün gidersin zaten bence gideceksinde.Eğer hayallerimizin peşine düşersek olur gibime geliyor ki sen de bu kadar bilgi edinerek bu kadar hevesle bekleyerek peşine dşmüşsün gibi.Gidersen senden magnet isterim ona göre.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah benimde umudum büyük gideceğime dair Rabbim nasip etmişse eğer mutlaka gider görürüm :) seve seve getiririm istediğin magnet olsunn :)

      Sil
  8. Hayatları lezzetlendiren hayaller, özlem duymak, heyecan bunlar bakıyorsun bir çok istediğini her an yapabilirlerde yok. Yazıları çok beğendim, tanıdığıma memnun oldum. Sevgiler, (hayallerinizi yazın biz gitmiş kadar olalım.)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz , bende çok memnun oldum.. Sevgiler.. :)

      Sil
    2. Didem'cim, bir serçeye benzermiş umut, dal yorulurmuş da serçe yorulmazmış. Umudun hep Baki kalsın inşallah birgün gider gönlünce doyasıya dilediğin gibi gezersin oralar da. Hayallerinin gerçek olması dileğimle. Sevgiyle kal 😊.

      Sil
    3. Allah büyük , sabrım ve umudumda öyle Rabbim ol derse oluverir inşallah gider görürüm.. Çok teşekkür ederim sevgiler.. 😊

      Sil